Mindfulness για Παιδιά (Part 6)

Σε έξι διαδοχικά άρθρα θα παρουσιάσουμε βασικές συμβουλές για παιδιά όλων των ηλικιών και ενήλικες, καθώς και διάφορες δραστηριότητες Ενσυνειδητότητας από τον αρθρογράφο των New York Times, David Gelles.

 

ΕΦΗΒΟΙ

Οι έφηβοι μπορούν να βιώσουν την Ενσυνειδητότητα με τον ίδιο τρόπο όπως οι ενήλικες, αλλά είναι πιθανό, επίσης, να δείξουν αντίσταση ή απογοήτευση με την πρακτική.

 

ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΜΑΖΙ

Για τους εφήβους, ένας από τους πιο σημαντικούς τρόπους με τους οποίους μπορούν να ασχοληθούν με την Ενσυνειδητότητα είναι μέσω των σχέσεων τους. Φέρνοντας μία Ενσυνείδητη συμπεριφορά στις συνομιλίες, στις φιλίες και ακόμη και στις εκκολαπτόμενες ρομαντικές σχέσεις τους. «Η Ενσυνειδητότητα στις σχέσεις αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της πρακτικής.» ανέφερε η Susan Kaiser Greenland. Σε κάθε σχέση, ακόμα και σε κάθε αλληλεπίδραση, θα πρέπει να προσπαθούμε να παραμένουμε παρόντες, να ακούμε με προσοχή και να μιλάμε με ειλικρίνεια και ευγένεια.

Για τις οικογένειες, ένας τρόπος για να  μετατρέψουν σε πράξη αυτή την νοοτροπία είναι το να γευματίζουν μαζί, κάτι το οποίο μπορεί να χαθεί πολύ εύκολα όταν τα προγράμματα γεμίζουν. «Είναι πολύ απλό, αλλά στην πραγματικότητα το να τρώμε μαζί μπορεί να γίνει πολύ ισχυρό, απλώς το να μοιραζόμαστε τα νέα μας.» δήλωσε η Jessica Morey «Προσπαθήστε να μοιραστείτε μία χαρούμενη στιγμή που συνέβη κατά τη διάρκεια της μέρας σας.».

Επίσης, προσπαθήστε να ελαχιστοποιήσετε τους περισπασμούς τοποθετώντας τα κινητά και τις άλλες ηλεκτρονικές συσκευές τέτοιου τύπου μακριά κατά τη διάρκεια του φαγητού. Επιπλέον, δοκιμάστε να μοιραστείτε μία στιγμή σιωπής πριν ξεκινήσετε το φαγητό, παίρνοντας χρόνο για να αισθανθείτε ευγνώμονες για την συντροφιά της οικογένειας σας.

 

ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΡΩΝ ΩΣ ΓΟΝΕΑΣ

Και για τους γονείς, ακόμη, αυτή μπορεί να αποτελέσει μία δύσκολη περίοδο για να εξασκούν την Ενσυνειδητότητα με τα παιδιά. Εάν ένας έφηβος είναι χαμένος στο κινητό του, τι σημασία έχει αν και ο γονιός περιηγείται στο διαδίκτυο; Παρόλα αυτά, τότε είναι η πιο σημαντική στιγμή που ο γονέας πρέπει να είναι πιο πολύ Ενσυνείδητος, παρουσιάζοντας μία καλή συμπεριφορά στο παιδί του – παραμένοντας με ευγένεια, συμπόνια και αποδοχή στην παρούσα στιγμή.

«Είναι δύσκολο να θυμόμαστε να είμαστε Ενσυνείδητοι όταν έχουμε τόσο γεμάτη προσωπική και επαγγελματική ζωή.» ανέφερε η Sumi Loundon Kim «Παρόλα αυτά, αν μάθουμε να αντιμετωπίζουμε τον ρόλο του γονέα σαν μία πρακτική Ενσυνειδητότητας από μόνο του, μπορεί να μας φανερώσει ένα ολόκληρο άλλο επίπεδο σε αυτό που κάνουμε.»

 

Ο ΠΑΓΟΣ ΠΟΥ ΛΙΩΝΕΙ

Το να κρατήσουμε ένα παγάκι μπορεί να μας βοηθήσει να μάθουμε την διαφορά μεταξύ μίας αίσθησης και μία αντίδρασης.

ΒΗΜΑ 1Ο: Προετοιμαστείτε παίρνοντας μερικά παγάκια και βρίσκοντας ένα μέρος όπου δεν θα υπάρχει πρόβλημα να πέσει λίγο νερό κάτω. Παρατηρήστε πως αισθάνεστε. Τι σκέψεις κάνετε; Τι αισθάνεστε στο σώμα σας;

ΒΗΜΑ 2Ο: Κρατήστε ένα παγάκι. Μπορεί να αισθανθείτε άβολα, αλλά είναι ασφαλές και δεν πρόκειται να σας πληγώσει.

ΒΗΜΑ 3Ο: Εάν αισθάνεστε άβολα, μπορείτε να πάρετε μερικές βαθιές ανάσες και να χαλαρώσετε το χέρι και την παλάμη σας. Παρατηρήστε τι αισθήσεις σας δημιουργεί ο πάγος καθώς λιώνει . Σας αρέσει το πως αισθάνεστε; Θέλετε να ρίξετε το παγάκι;

ΒΗΜΑ 4Ο: Μετά από 30 ή 60 δευτερόλεπτα, παρατηρήστε πως αισθάνεται η παλάμη σας τώρα. Οι αισθήσεις συνεχίζουν και αλλάζουν; Τι συμβαίνει με τις σκέψεις σας;

ΒΗΜΑ 5Ο: Πιέστε το παγάκι, γυρίστε το στα δάχτυλά σας ή μετακινήστε το στο άλλο χέρι, παρατηρώντας τι συμβαίνει με κάθε αλλαγή. Μήπως άλλαζαν οι σκέψεις σας, καθώς έλιωνε ο πάγος;

 

Original Article: https://www.nytimes.com/guides/well/mindfulness-for-children

No Comments

Comments are closed.

To Top