Mindfulness για Παιδιά (Part 4)

Σε έξι διαδοχικά άρθρα θα παρουσιάσουμε βασικές συμβουλές για παιδιά όλων των ηλικιών και ενήλικες, καθώς και διάφορες δραστηριότητες Ενσυνειδητότητας από τον αρθρογράφο των New York Times, David Gelles.

 

ΝΕΑΡΑ ΠΑΙΔΙΑ

Μην παρουσιάσετε την Ενσυνειδητότητα σαν κάτι το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιείτε μόνο σε περιόδους δυσκολίας – παρουσιάστε το σαν ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πάρα πολλούς τρόπους.

 

ΕΝΣΥΝΕΙΔΗΤΟΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ

 Καθώς τα νήπια περνούν στην πρώιμη παιδική ηλικία, αποχτούν την ικανότητα όχι μόνο να εξασκούν τις πρακτικές της Ενσυνειδητότητας με την καθοδήγηση ενός γονέα ή φροντιστή, αλλά και να διατηρούν μερικές από αυτές τις δεξιότητες και να τις χρησιμοποιούν σε στιγμές που τις χρειάζονται. «Από την ηλικία των 4 ετών κι έπειτα, τα παιδιά μπορούν να μάθουν διάφορες δεξιότητες τις οποίες έχουν την ικανότητα να αξιοποιήσουν από μόνα τους.» ανέφερε η Susan Kaiser Greenland.

Για να μεταδώσετε αυτές τις συνήθειες στα παιδιά σας, η πρακτική είναι το κλειδί. Μην παρουσιάσετε την Ενσυνειδητότητα ως κάτι το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μόνο σε περιόδους άγχους. Αντίθετα, προσαρμόστε την πρακτική της Ενσυνειδητότητας στην καθημερινή σας ρουτίνα, ως μία δραστηριότητα από μόνη της, ακριβώς όπως το διάβασμα, το παιχνίδι και τις χειροτεχνίες. Και αντί να παρουσιάσετε την Ενσυνειδητότητα ως κάτι το οποίο χρησιμοποιούμε μόνο σε στιγμές αναστάτωσης, παρουσιάστε την ως ένα εργαλείο το οποίο μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να εξερευνήσουν νέες αισθήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι ευχάριστες, ουδέτερες και άγνωστες.

«Χρησιμοποιήστε την ως ένα εργαλείο για να εξερευνήσετε την καλοσύνη και την περιέργεια.» δήλωσε η Jessica Morey «Ρωτήστε τα παιδιά τι αισθάνονται στο σώμα τους.».

Επίσης, οι γονείς μπορούν να συνεχίσουν να ενσωματώνουν την Ενσυνειδητότητα στην συμπεριφορά τους και να διαλογίζονται με άνεση μπροστά στα παιδιά τους. «Είναι μία υπέροχη πρακτική και για τους γονείς, ακόμη, να διαλογίζονται εν μέσω οποιαδήποτε κατάστασης.» ανέφερε η Annaka Harris «Τα παιδιά μπορεί να μην γνωρίζουν τι κάνουμε ακριβώς όταν διαλογιζόμαστε, αλλά μιμούνται την συμπεριφορά και ενδιαφέρονται για αυτήν.».

 

ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και γίνονται πιο ανεξάρτητα, οι γονείς και οι φροντιστές παλεύουν με την απώλεια του ελέγχου. Όταν τα παιδιά είναι στο σχολείο και έξω με τους φίλους τους, υπάρχουν πολύ πιο λίγα πράγματα που ένας γονέας μπορεί να κάνει για να τα επηρεάσει. Και όταν συμβεί κάποια αναποδιά, η οποία αναπόφευκτα θα συμβεί, είναι σημαντικό για τους γονείς να αντιμετωπίσουν αυτές τις ατυχίες με Ενσυνειδητότητα.

Αντί να πιανόμαστε από το οποιοδήποτε πρόβλημα, μπορούμε να το σημειώσουμε και να το αντιμετωπίσουμε, αλλά ταυτόχρονα να αναγνωρίσουμε ότι είναι φευγαλέο και πως θα περάσει. Αν ήταν το παιδί το οποίο συμπεριφέρθηκε άπρεπα, προσπαθήστε να το συγχωρήσετε.

Και αν ο γονέας ή ο φροντιστής κατηγορεί τον εαυτό του, θα μπορούσε να δουλέψει, επίσης, και πάνω στην αυτό-συγχώρεση. «Η σοφία δεν προέρχεται από το να είμαστε τέλειοι.» δήλωσε η Susan Kaiser Greenland «Προέρχεται από το να είμαστε παρόντες.».

 

Original article: https://www.nytimes.com/guides/well/mindfulness-for-children

About Author