mindfulness-logo

Λίγα Λόγια για το Mindfulness….

Η Ενσυνειδητότητα (Mindfulness) ορίζεται ως ¨  η γνώση που απορρέει από την εκ προθέσεως παρατήρηση της εμπειρίας μας (σωματικές αισθήσεις, συναισθήματα, σκέψεις) στο παρόν, χωρίς κριτική και με φιλική περιέργεια.¨  (Dr. Jon Kabat – Zinn)

Η Ενσυνειδητότητα είναι μια ολιστική προσέγγιση της λειτουργίας του νου και του σώματος. Εισάγοντας την Ενσυνειδητότητα στη ζωή μας, μπορούμε να αλλάξουμε την σχέση με τις εμπειρίες μας από αρνητική σε αρμονική, να αρχίσουμε να διαχειριζόμαστε με επιδεξιότητα τις δυσκολίες που αναπόφευκτα θα εμφανιστούν αλλά και να απολαμβάνουμε περισσότερο τις καθημερινές μας στιγμές!

προγράμματα Ενσυνειδητότητας (Mindfulness) είναι μία αποτελεσματική μέθοδος παρέμβασης για ενήλικες και παιδιά που αντιμετωπίζουν θέματα άγχους, χρόνιου πόνου, φοβίες, διαταραχές ύπνου, έλλειψη συγκέντρωσης και υπερκινητικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, στις νεαρές ηλικίες και ειδικά στα παιδιά που φοιτούν ακόμα στο σχολείο, τα οφέλη της Ενσυνειδητότητας είναι πολλά. Τα προγράμματα Ενσυνειδητότητας βοηθούν τους μαθητές να αναπτύξουν αυτογνωσία και θετικές ¨καταστάσεις του νου¨, όπως είναι η ενσυναίσθηση, η καλοσύνη, η γενναιοδωρία και η ευγνωμοσύνη. Η επαναστατική προσέγγιση της Ενσυνειδητότητας είναι ότι αυτές οι ιδιότητες δεν είναι απλώς έμφυτα χαρακτηριστικά, αλλά είναι δεξιότητες που μπορούν να έρθουν στην επιφάνεια και να ενισχυθούν ενεργά μέσω της διανοητικής κατάρτισης (mental training). Έρευνες έχουν δείξει ότι η εφαρμογή της Ενσυνειδητότητας από τους μαθητές μπορεί να βελτιώσει τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα, την ψυχική υγεία και τις διαπροσωπικές και ενδοσωματικές σχέσεις.

Για αυτό τον λόγο, στο ¨Θέραπειν¨ προσφέρουμε την δυνατότητα διδασκαλίας προγραμμάτων Ενσυνειδητότητας στα σχολεία. Πιο συγκεκριμένα, διδάσκουμε τα προγράμματα του οργανισμού Mindful Schools, ο οποίος ήταν ο πρώτος που το 2007 εισήγαγε την Ενσυνειδητότητα στα σχολεία.

 

Τα προγράμματα του Mindful Schools εγκαθιδρύουν δύο μορφές εκπαίδευσης.
  • Ανάπτυξη της Ενσυνειδητότητας: Η στιγμή προς στιγμή παρατήρηση τόσο των συναισθημάτων, σκέψεων και αισθήσεων μας αλλά και των πραγμάτων που υπάρχουν στο περιβάλλον μας.
  • Ανάπτυξη της ¨Καρδιάς¨: Η με πρόθεση καλλιέργεια θετικών ¨καταστάσεων του νου¨ , όπως είναι η καλοσύνη και η συμπόνια.

Ο οργανισμός Mindful Schools έχει εκπαιδεύσει πάνω από 25,000 επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων (καθηγητές, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ.), έχει δραστηριοποιηθεί σε πάνω από 100 χώρες και έχει εκπαιδεύσει πάνω από 2 εκατομμύρια μαθητές. ( https://www.mindfulschools.org/ )  

Τα προγράμματα έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες (4 ετών έως 18 ετών) και απαιτούν πολύ λίγο χρόνο από το σχολικό πρόγραμμα (περίπου 20 – 25 λεπτά την εβδομάδα/τάξη) έτσι ώστε να μπορούν να προσαρμοστούν στην καθημερινή λειτουργεία των σχολείων.

 

Επίσης, στο ¨Θέραπειν¨ προσφέρεται η δυνατότητα για ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες Mindfulness. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τρία προγράμματα τα οποία έχουν διάρκεια 8 εβδομάδες το καθένα.

 

Mindfulness για παιδιά (4 ετών έως 11 ετών) (1 ώρα)

Στηρίζεται στο πρωτόκολλο των προγραμμάτων του οργανισμού Mindful Schools και στην βιβλιογραφία “ The Mindful Child” by Susan Kaiser (2009), “Mindful Games: Sharing Mindfulness and Meditation with Children, Teens, and Families “ by Susan Kaiser (2016), “Sitting Still Like a Frog: Mindfulness Exercises for Kids (and Their Parents)” by Eline Snel (2014)

 

Mindfulness για εφήβους (12 ετών έως 18 ετών) (1 ½ ώρα)

Στηρίζεται στο πρωτόκολλο των προγραμμάτων του οργανισμού Mindful Schools και στην βιβλιογραφία “ Mindful Games: Sharing Mindfulness and Meditation with Children, Teens, and Families “ by Susan Kaiser (2016), “ Stress Reduction Workbook for Teens, 2nd Edition: Mindfulness Skills to Help You Deal with Stress (An Instant Help Book for Teens) “ by Gina M. Biegel (2017)

 

Mindfulness για γονείς (1 ½ ώρα)

Στηρίζεται στην βιβλιογραφία “ Mindful Parenting: A Guide for Mental Health Practitioners “ by Susan Bögels (2015), “ Everyday Blessings: Mindfulness for Parents” by Jon Kabat – Zinn & Myla Kabat – Zinn (2014), “Mindful Parenting for ADHD” by Mark Bertin (2015)

 

To Top