-
Χώρος μελέτης!
Διαπραγματευτείτε το με το παιδί σας για το που θα γίνεται η μελέτη στο σπίτι. Στο χώρο μελέτης θα πρέπει να υπάρχουν ελάχιστες πηγές διάσπασης προσοχής (πχ. τηλεόραση, αδέρφια, παιχνίδια). Παρόλα αυτά το παιδί σας θα πρέπει να βρίσκεται σε κάποιο χώρο όπου θα μπορείτε να προσφέρετε την απαραίτητη «εποπτεία», κυρίως για να μπορέσετε να θέσετε τα χρονικά όρια και να κάνετε «αιφνιδιαστικούς», τυχαίους ελέγχους. Για παράδειγμα, η κρεβατοκάμαρα μπορεί να είναι σχετικά ελεύθερη πηγών διάσπασης αλλά ίσως δεν βρίσκεται αρκετά κοντά σε εσάς ώστε να προσφέρετε την απαραίτητη βοήθεια.
-
Θέλω να δω λίγο τηλεόραση!
Η δόμηση είναι απολύτως απαραίτητη όταν δουλεύει κανείς με ένα παιδί με ΔΕΠΥ. Φτιάξτε ένα πρόγραμμα εργασίας για το σπίτι και τηρείστε το. Αυτός είναι ο πρώτος τομέας του πότε της μελέτης. Προσπαθήστε να ξεκινάτε την εργασία για το σπίτι την ίδια ώρα κάθε μέρα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του. Καταρχήν, αν το παιδί σας παίρνει κάποιο ταχείας δράσης φάρμακο (όπως η ριταλίνη) μετά το σχολείο, ίσως είναι προτιμότερο να περιμένετε 30 λεπτά πριν ξεκινήσετε τη μελέτη. Σκεφτείτε το πότε το παιδί σας προσέχει καλύτερα μετά το σχολείο, καθώς αυτό θα διαφέρει από παιδί σε παιδί.
-
Τα χρονικά όρια είναι ζωτικής σημασίας.
Καθιερώστε λογικά χρονικά όρια διάρκειας της μελέτης και μην επιτρέπετε υπέρβαση αυτών των ορίων. Ο περιορισμός του χρόνου μελέτης μπορεί αρχικά να φαντάζει περίεργο σε πολλούς γονείς, οι οποίοι ανησυχούν μήπως το παιδί τους «μένει πίσω». Σύμφωνα με την εμπειρία μας, πράγματι κάποια παιδιά αρχικά φαίνονται να μένουν λίγο πίσω, όταν καθιερώνονται χρονικά όρια μελέτης. Αλλά η ανταμοιβή είναι συνήθως εξαιρετική! Θα μάθετε να βάζετε στόχους ώστε να ενισχύετε το παιδί σας για ολοένα και αυξανόμενα επίπεδα παραγωγικότητας. Καθώς εξασκείστε στον καθορισμό χρονικών ορίων, θα εξοικειωθείτε σταδιακά με αυτή τη στρατηγική. Τα περισσότερα παιδιά με ΔΕΠΥ που μελετούν σε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια γίνονται περισσότερο παραγωγικά, παρόλο που ο χρόνος μελέτης είναι περισσότερο περιορισμένος.
-
Διάλειμμα.
Αυτό θα πρέπει να συμφωνηθεί εξαρχής. Μόνο ένα ή δυο λεπτά! Συστήνουμε ένα ευχάριστο διάλειμμα που θα επιτρέπει στο παιδί να κινείται, όπως πηδηματάκια πάνω-κάτω. Σε άλλες περιπτώσεις, ο χρόνος διαλείμματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να πάει το παιδί τουαλέτα ή να πιει νερό.
-
Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο.
Θα πρέπει να ρυθμίσετε το χρονόμετρο μέχρι το διάλλειμα. Για κάποια παιδιά θα πρέπει να κρύψετε το χρονόμετρο για να μην τα διασπά.
-
Χρησιμοποιήστε ένα «κουτί» μελέτης.
Σιγουρευτείτε ότι υπάρχει ένα κουτί/κασετίνα/θήκη μελέτης σε καλή κατάσταση. Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει τα ακόλουθα, εφόσον είναι κατάλληλα για τις ανάγκες και το επίπεδο του παιδιού σας (εσείς και το παιδί σας μπορείτε να προσθέσετε και άλλα αντικείμενα):
Μολύβια Ξύστρα Στυλό (εφόσον είναι κατάλληλο)
Χαρτί Ψαλίδι Γόμα
Κομπιουτεράκι Χρονόμετρο Κολλητική ταινία
Επαινέστε το παιδί σας εάν έχει ήδη έτοιμο το κουτί εργασίας. Μπορείτε να δημιουργήσετε ένα παιχνίδι για να συλλέξετε αρχικά τα υλικά και στη συνέχεια να φτιάξετε το «κουτί». Πολλά μαγαζιά με εκπαιδευτικά είδη διαθέτουν προς πώληση χρωματιστές θήκες/κουτιά/κασετίνες.
7.Ο δάσκαλος μου είπε ότι δεν έχουμε εργασίες σήμερα!
Πώς μπορείτε να είστε σίγουροι για το τι εργασίες πρέπει να ολοκληρώσει το παιδί σας; Αυτό είναι το κομμάτι του τι της εργασίας για το σπίτι. Στους περισσότερους μαθητές συστήνουμε τη δημιουργία ενός τετραδίου καθηκόντων μελέτης. Χρησιμοποιήστε αυτό το τετράδιο σαν μέρος της ρουτίνας μελέτης. Για παράδειγμα, ένας κανόνας μπορεί να είναι ότι το παιδί, σας δείχνει το τετράδιο καθηκόντων με το που μπαίνει στο σπίτι. Το τετράδιο καθηκόντων θα πρέπει να είναι υπογεγραμμένο από το δάσκαλο και στις ανάλογες περιπτώσεις να έχει γραμμένο «όχι εργασία» και υπογραφή του δασκάλου. Όταν το τετράδιο καθηκόντων συμπληρωθεί, δώστε τον πρώτο σας έπαινο! Αν όχι, έχετε έτοιμο ένα εφεδρικό σχέδιο. Το παιδί σας θα πρέπει επίσης να έχει τους αριθμούς τηλεφώνου τριών τουλάχιστον συμμαθητών του. Το τι της μελέτης στο σπίτι αναφέρεται επίσης στο να φέρνει το παιδί πίσω στο σπίτι τα βιβλία που είναι απαραίτητα για τις εργασίες του. Ίσως υπάρχει ένα κενό στο τετράδιο καθηκόντων μελέτης που θα δείχνει ότι το παιδί έχει τα κατάλληλα υλικά/βιβλία για τη μελέτη.
Αυτά είναι τα βασικά της Ρουτίνας Μελέτης. Μερικά επιπλέον στοιχεία που πρέπει να θυμάστε:
8. Να τηρείτε ξεκάθαρους τους ρόλους.
Κάποιες φορές το παιδί σας χρειάζεται τη βοήθειά σας για την κατανόηση των εργασιών που του έχουν δοθεί. Αυτό είναι μέρος του ρόλου σας ως διδάσκων. Διαχωρίστε το ρόλο αυτό, από εκείνον του προσώπου που ελέγχει τη μελέτη. Να παρέχετε βοήθεια στο παιδί σας πριν και μετά από μια εργασία. Ο κύριος ρόλος σας κατά τη διάρκεια της μελέτης στο σπίτι είναι ωστόσο, να εποπτεύετε και να ελέγχετε, καταγράφοντας την επίδοση του παιδιού και επαινώντας συχνά τις παραγωγικές συμπεριφορές
9. Αυτοί είναι οι κανόνες !
Αναρτήστε τους βασικούς κανόνες για τη ρουτίνα της μελέτης κάπου ευδιάκριτα. Η ρουτίνα θα πρέπει να περιλαμβάνει κάθε τομέα που αναπτύχθηκε προηγουμένως, όπως πότε θα πρέπει να ξεκινάει και πότε να ολοκληρώνεται η μελέτη. Δημιουργείστε ένα παιχνίδι κατασκευής μιας ξεκάθαρης και κατανοητής αφίσας της ρουτίνας. Χρησιμοποιήστε ένα πίνακα ανακοινώσεων ή ένα χαρτόνι. Να αλλάζετε την εμφάνιση της αφίσας ανά τακτά διαστήματα.
-
Να έχετε υπομονή και επιμονή.
Ακολουθήστε πιστά τη ρουτίνα μελέτης στο σπίτι σε συστηματική βάση και σύντομα θα συνειδητοποιήσετε ότι ξοδεύετε πολύ λιγότερη ενέργεια για τη μελέτη.
—————————————-
Από το Μελέτη για Επιτυχία για παιδιά με ΔΕΠΥ: Ένα πρόγραμμα παρέμβασης για οικογένειες και σχολείο από τους Τomas J. Power, James L. Karustis & Dina Habboushe. Copyright 2001 Guilford Press. Άδεια για αναπαραγωγή αυτής της φόρμας δίδεται στους αγοραστές του Μελέτη για Επιτυχία για Παιδιά με ΔΕΠΥ μόνο για προσωπική χρήση (Πνευματικά δικαιώματα Έφη Μπάρλου, Αλεξάνδρα Ρούσσου)